11/08/2004

Llegir

L'altre dia parlava amb unes amigues sobre els llibres. Cap de les tres érem grans fans d'aquests "best sellers" que tothom ha llegit i que cal llegir per estar en sintonia a les converses: Els Pilars de la Terra, el Codi da Vinci, el Clan de l'Ós de les Cavernes... no n'he llegit cap (i segurament m'agradarien,eh?).
Avui estava pensant en què és per a mi un bon llibre. I la meva conclusió és que per a mi, un bon llibre és aquell que et llegiries dues, tres o mil vegades. Hi ha llibres que la única gràcia que tenen és saber el final, resoldre com acaba la història. N'hi ha d'altres on la història acaban sent el menys important, sinó que el que explica, o bé la manera com ho explica, ens fascina.
Per a mi, és el cas de Milan Kundera. No sé si és un bon escriptor o no (no en conec la crítica oficial), però els seus llibres m'agraden molt. Especialment, La insostenible lleugeresa del ser. Me l'estic llegint per quart cop, i encara no en tinc prou. Cada cop que llegeixo les mateixes paraules, més m'agraden. Us el recomano.